جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 24 خرداد تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با محکوم کردن توافقنامه پیشنهادی آمریکا به عراق، آن را حرکتی خطرناک و لکه ننگینی برای تاریخ ملت عراق خواند.
 
خطیب جمعه تهران با اشاره به برخی مفاد پیش‌نویس توافق‌نامه امنیتی آمریکا و عراق گفت: برخی بندهای این توافق‌نامه برای حاکمیت ملت عراق و دولت این کشور بسیار خطرناک وبی سابقه است .

امام جمعه موقت تهران افزود: در یکی از بندهای این توافق نامه به شرکت‌های خصوصی و نظامیان آمریکایی اجازه داده شده است درهرنقطه‌ای که بخواهند اقدام نظامی و امنیتی انجام دهند و دستگاه قضایی عراق حق ندارد انان را به سبب جنایاتشان محاکمه و مجازات کند .

امامی کاشانی به دولت و ملت عراق هشدارداد: درصورتی که این توافق‌نامه را بپذیرند لکه ننگینی بر پیشانی عراق برای ابد خواهد ماند و نسل آینده عراق کسانی را که در برابر این توافق نامه سکوت کنند و آن را بپذیرند محاکمه خواهد کرد.

امامی کاشانی تصریح کرد، پذیرفتن این توافق نامه نقض صریح حاکمیت ملت و دولت عراق است و همانگونه که حضرت آیت ا.. سیستانی مرجع عالیقدر اعلام کردند؛ تا زنده هستم نمی گذارم این توافق‌نامه امضا و عملی شود، مردم عراق هم به این توافق نامه‌ننگین تن نخواهند داد.

امام جمعه موقت تهران گفت: نه تنها ملت عراق بلکه تمام ملت‌های مسلمان باید به تبعیت از آیت ا.. سیستانی به مخالفت و اعتراض برخیزند و مانع امضای این توافق‌نامه شوند.

خطیب جمعه تهران افزود : ملت‌های مسلمان یک امت واحدند و باید درهر قطعه‌ای از سرزمین‌های اسلامی چنین اقداماتی صورت گیرد همه متحد و یکپارچه اعتراض کنند.

وی وظیفه خطیبان جمعه در کشورهای اسلامی را در این زمینه سنگین ومهم خواند و تاکید کرد: همه باید ازدولت و ملت عراق در برابر خواسته‌های نامشروع و توطئه‌های آمریکا حمایت کنند و به مقامات واشینگتن که هر روز در بین تمام ملت‌ها منفورتر می شود نهیب بزنند.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: تا زمانیکه امت اسلامی دست دردست هم و متحد باشند استکبار جهانی نخواهد توانست این امت را از بین ببرد و منابعش را غارت کند.

امامی کاشانی امریکا را بزرگترین تولید کننده سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی خواند و با محکوم کردن سیاست های این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران خطاب به بوش رئیس جمهور امریکا گفت: این شما هستید که هر روز زراد خانه‌های خود را توسعه می دهید و با تامین منابع مالی و حمایت از اسرائیل غاصب که تهدیدی برای همه ملت‌ها ودارای سلاح‌های هسته‌ای است دنیا را با خطر روبرو می سازید.

وی افزود: استفاده از انرژی هسته‌ای در ایران کاملا صلح آمیز و با اهداف اقتصادی و صنعتی است و دامن جمهوری اسلامی ا یران از تهمت‌های و افتراهای شما منزه و پاک است .

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس هشتم مبنی بر لزوم احساس مسئولیت بیشتر در برابر خدا ومردم و ساده زیستی مسئولان گفت: این نصایح با ید در تمام مدیریت‌ها وامور کشور در بخش‌های قانونگذاری، قضایی و اجرایی مورد توجه قرار گیرد و اجرا شود.

وی افزود :باید منش و روش و رفتار سیاسی ،‌اقتصادی و اخلاقی همه مسئولان کشور کاملا بر احساس مسئولیت در برابر خداو مردم استوار باشد و مردم از رفتار و عمل آنان آگاه وراضی باشند. امام جمعه موقت تهران همچنین یاد شهیدان گرانقدر آیت ا.. سعیدی و بخارایی و هرندی را گرامیداشت و بر تداوم راه و آرمان آنان تاکید کرد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نمازجمعه امروز تهران نیز ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، به تفسیر اسم الهی خیرالماکرین (از اسمای حسنای الهی) پرداخت.

کد خبر 54763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز